VÄLKOMMEN
Hej på dig!
 
Jag heter Sandra Sjöstedt och fyller i dagarna 25 år. 
Jag bor i Umeå i en mysig trea tillsammans med min Jesper och våran hund Casper. Hemma hos oss är det nästan bara möbler som ingen annan har. Loppisfynd, renoveringar, ommålningar, omklädningar och egna byggen. Det älskar jag.
Mina göra-om-möbler och pysselperioder kommer och går och jag känner ingen större panik när det är en period av ingen inpiration alls. Jag vet ju att den kommer tillbaka. Kanske när jag ser den perfekt trasiga gamla pallen stå gömd under en massa böcker på en loppis, eller när jag ser en av åldern förskönad plankbit som jag ser kommer passa perfekt som hylla hemma hos oss, med lite plåtburkar på. Plåtburkar är förövrigt en av de saker jag letar mest på mina rundor, på delad första plats med porslin. Helst vitt och blått sådant. 
Men jag är ganska kräsen när jag är ute och det är inte ovanligt att jag kommer ut utan minsta lilla fynd.
Jag har en regel. Jag köper inte saker som jag inte vet var de ska vara. (Läs: Om det inte är något spektakulärt) Men trots min regel vill jag bara säga:  står du där och håller i en sak som du funderar på om du ska köpa med dig eller inte, KÖP DEN. Oftast blir jag så "snål" på loppis när jag vet att sakerna ska vara billiga. Men sanningen är att en världsfin möbel som man länge letat och suktat efter, kommer fylla mer lycka varje dag än vad några guldtior eller hundralappar kan på annat du ändå spenderat dem på.
 
Det är inte sakerna du köper som du ångrar, det är de du såg men inte köpte.
 
Så nu vill jag önska dig välkommen till mig. Här kommer du få läsa om mina intressen för gamla saker och min vardag med allt vad det innebär. Mycket nöje.
 
Välkommen!