Första barnmorskebesöket
Idag åkte vi tillsammans till inskrivningen hos barnmorskan. Så spännande! Vi har valt att gå till mariehems vårdcentral då vi är nöjda med dem sen vi bodde där förut. Vi fick en barnmorska som heter Lena och det känns så bra med henne. En äldre erfaren, mycket trevlig kvinna. Jag fick väga mig (kliver in på 58kg och har ett mål att gå upp max 12), lämna kissprov och ta ett blodprov i armen. Allt hon hon kunde se såg bra ut och resten får jag veta vid nästa besök. Hon berättade om att det beräknade födelsedatumet är 23 Maj beräknat på min senaste mens. Vi fick också klassisk info om kost, träning och sånt. Det gav oss mycket och timmen hos henne bara flög förbi! Nästa besök, i slutet av november, ska jag gå på själv då vi skulle prata om tankar om förlossningen och så. 
Vi fick också en tid för ultraljud... 23 december. ALLTSÅ så perfekt (för jag väljer att utgå från att allt kommer att gå bra) att få se vårt barn dagen innan julafton och förhoppningsvis få veta könet i julklapp. Jag som redan är så peppad på julen kan ju snart inte behärska mig.....
 
Jag avslutade besöket med att berätta för Lena hur bra det kändes med henne första besöket och jag hoppas att den känslan kvarstår.
 
Kram!