Babyshower
Förra torsdagen (6/4) hade vi sista föräldragruppen inne i stan och efter det tog vi cyklarna till mina föräldrar då Casper var där. Solen sken och jag ville gå med Casper istället för att cykla för att njuta av solen. Men J var så otrevlig och sur och ville desperat hem och äta... Snabbt. Jaja, tänkte jag, och satte mig på cykeln.
Väl hemma så öppnade vi ytterdörren och jag funderade om gubbarna som skulle rengöra husets ventilation varit där och det trodde jag då dörren till tredjerummet var stängd, vilket den aldrig är. Dessutom kände jag att det luktade karl (??) och det gjorde mig mer övertygad.. Men den kände jag lukten av kaffe.. Så jag puttade upp dörren till tredjerummet och kände där inne igen en av alla väskor som låg "gömda", hehe. Smög in i vardagsrummet och där stod det massa fina vänner och överraskade ♥
 
På bordet stod en blöjtårta och massa fika. I blöjtårtan fanns också lite kläder, en snutte, tuttar och en flaska bubbel.. Den ska kylas och drickas i sakta mak i sommar. 
Lekar hade de också ordnat, alla lekar var så att det stod mellan mig och J hela tiden och det var jättekul! 
Först fick vi bilder på bebisar, vilket var alla tjejer på plats som små. Sen skulle vi gissa vem som var vem - alla rätt av mig! Sen var det provsmakning på både barnmaktburkar och den klassiska smält-choklad-i-blöja och sedan gissa rätt. Där var vi jämna. Sedan fick vi se ett antal bebis-saker och vi skulle säga vad de var. Amningsnapp, bröstpump, nässug, supp och pysventil. De två sista kunde ingen av oss, haha!
Avslutningsvis fick vi varsin bebis (docka) och de satte på ljuder av en skrikande bebis på högsta volym och vi skulle få tyst på bebisen genom att mata (göra välling) och byta blöja så snabbt som möjligt. Jag vann och J satte blöjan åt fel håll vilket fick hela sällskapet att vrida sig av skratt.
Min fina J, vi har mycket att lära oss på vägen ♥
Sist av allt hade alla tjejer köpt med sig en vit body som de ritade och skrev på med textilfärg.
 
TACK alla ni som var med på kvällen och även ni som inte kunde komma! Ni är helt fantastika!