Vecka Trettiosex
 
 
Vecka 36 och det är ju helt fantastiskt! Måendet är fortsatt utan något större att klaga på och våren är här vilket hjälper till med att göra allt mer positivt. Helt underbart!
 
Punkten i ryggen som besvärar har varit liiiiite snällare de senaste dagarna, men det har ju också varit helg och min J har varit hemma och fått ut mig på längre promenader, gymmet och masserat mig vid behov. Att vara två om detta är utan tvekan bäst. 
 
Att vända sig i sängen från sida till sida är mer och mer ansträngande. För att rulla runt behövs hjälp av benen för att lixom lyfta upp rumpan och då gör det ont i ljumskarna. Utan den hjälpen måste jag ta tag i sänggaveln för att kunna rulla. Ingen av sätten gör det enkelt att somna om. Haha. Men jag sover ändå. Däremellan.
 
Idag är en ledig måndag med massa härlig sol ute och det har betytt en lång morgonpromenad på 3,67km på en tid som blev 56 minuter. Alltså jag är supernöjd! Så lång och lagom snabbt. Det är läckert hur man sänker sina krav på sig själv med detta. Min kropp är fantastisk! Imorse ↓
 
 
Det gör fortfarande lite ont i ljumskarna men verkligen inget problem. Allt går lika bra att göra, även om allt tar längre tid. När jag ska upp från sittande så måste det gå sakta så allt lixom hänger med, men den kan jag gå som vanligt efter en seg uppstigning. Allt handlar om att acceptera och anpassa. 
 
Magen vecka 36:
 
 
 
 
 
Ser ni att jag fått den linjen på magen som man kan få? Linea nigra, det är en pigmentsrand som enligt internet ska försvinna efter förlossningen men den stör mig inte alls. Tycker snarare det är lite kul att få ett graviditetssymptom! Haha. Här syns ju naveln rätt bra på bilden framifrån, det är resultatet av ärret från min navelpiercing som jag tog ut för flera år sen. Men det stör mig inte heller så mycket, såklar svårt att tänka på att det hade varut mycket "finare" utan den lila stora fläcken, men å andra sidan återfinns inga bristningar (än) på min mage. Det är jag tacksam för. Eller så kommer dom nu. Vi får se. Jag älskar min mage iallafall!
 
Uppdatering: Glömde att nämna att jag fått lite domningar på magen. På min vänstra sida under bröstet och typ på en yta av 1dm typ. Känner inte när jag rör med ringret eller klöser lätt, påminner om känslan av att ha emla om någon provat det. Lite läskigt men internet säger att det beror på att nerverna inge hänger med i magens tillväxt och därför hamnar saker i kläm, det låter faktiskt högst logiskt. 
 
Ha en fin vecka! Kramar ♥