BB-väskan - Utvärdering
När vi kom till förlossningen så var det väldigt bråttom in och vi hann inte få med väskorna, eller ens snacks till själva förlossningen, med oss in. Det fick snällt ligga kvar i bilen tills vi fick komma upp på BB. Vi blev kvar i 3 dagar och detta är utvärderingen av det jag packade ner;
 
(Från inlägget om BBväskan)
Till Maj:
1 fleeceoverall (50-56) - Behövdes inte (varmt ute)
2 par "vantar" utan tumme - Behövdes inte (inte klösig bebis)
2 par mjuka strumpor -  bra
2 mössor (1 hjälm och en vanlig) - behövdes inte (fick en på förlossningen)
1 tröja med luva (56) - bra när vi skulle hem (+med luva!)
3 st omlottbodys (50) - mycket bra (+att de var omlott) 
1 st omlottbody (44) - bra, en liten tjej fyllde ut 44 perfekt
2 pyjamas med fot (44+50) - mycket bra (+ med fot)
2 par byxor (1 med fot & 1 utan fot) - bra (framförallt de med fot)
Snuttefilt + filt ingen av dessa användes på bb
Napp - ovärdeligt (!!)
 
Till mig:
2 st amningsbhar - Ett måste
1 st amningslinne - Ett måste, skönt att bara ha detta utan BH också
1 st amningstshirt - Använde inte denna, bara linnet.
1 st mjuk långkofta - Bra
1 par svarta supermjuka byxor - Använde inte
1 par svarta mjukisbyxor - Ett måste
Tofflor - Ett måste
Amningsnapp - Använde inte den jag packat, utan fick en på BB 
1 pkt amningsskydd/kupor - Ett måste, även om mjölken inte riktigt hann rinna till (så att det läcker) på BB
Necessär med: gyn- och mam kompresser - använde inte, purelan - ett måste, hårsnodd - använde bara den på handleden, men extra nödvändigt, nässpray - användes inte, lypsyl - användes inte, tandborste+tandkräm - ett måste, deo - ett måste, schampo+balsam+duschcreme - ett måste (!!), torrschampo- ett måste, smink (allra nödvändigaste för att känns mig fräsch) - verkligen uppskattat av mig.
Stora mjuka trosor - behövdes inte då sjukhusets nättrosor var det enda.
 
Övrigt:
Förlossningsplan
Vattenflaska
1 rulle toapapper (alltid hatat strävt papper)
Telefonladdare x2
Hörlurar
Ipaden + laddare
Kamera
Tuggummi
 Snacks + snabb energi (bars ex)
 
Av det övriga så var vattenflaska (eller en powerrade som blev vattenflaska senare) riktigt bra, samt snacks och bars. Dessa var dock kvar i bilen, som sagt, men lika ovärdeliga att ha efteråt. På förlossningen fick vi vatten, saft (och en piggelin) ändå. Toapapper, som jag trodde skulle vara ovärdeligt, användes inte. Jag kan inte påstå att man ändå "torkar sig" efter toabesök. Det är mer "dutt" typ.. Ni som förstår förstår. Vilket papper som duttas med spelar faktiskt mindre roll. Telefonladdare, ipad också uppskattat medan hörlurar och kamera inte användes. Kameran hanns lixom inte med, J fotade med mobilen. Tuggummi var super.
 
Jag tycker ändå jag hade packat väskan bra. Jag packade för övrigt i en sån kabinväska med hjul vilket var bra eftersom att vi gick hem, hehe. Skönt att slippa bära!
Jag saknade inget speciellt. Dock blev det ju en sväng till skolan 2 dagar efter förlossningen för att avsluta kursen, hehe, så J fick hämta gravidjeansen så att jag fick känns mig lite fräsch. Dom hade jag inte behövs ha om jag inte skulle dit dock. Hade kanske önskat mer belöning (typ godis) att ha efteråt, men deet fixade såklart J från affären men ändå. Saker att göra kan vara bra, typ spel eller korsord. Kan inte påstå att jag saknade det, det blev mycket tid med mobilen (om man inte kollade på bebis), men om man inte vill ha den hela tiden så. Bra att ha med saker för att eventuellt få stanna fler dagar än man är förberedd på. Bara att ta hem annars!
 
 
En välpackad väska går före en där man saknar saker. 
Så är det bara :)