Slut på amning och återkommande av annat
1 Oktober ammade jag sista gången. 
Det blev väldigt naturligt. Det sinade lixom (jag hade det på känn innan att det höll på att hända) och samtidigt sp ville Junie inte ha bröstet. Hon har alltid tagit det utan tvekan och det har hjälpt mot allt, men hon ville som inte ta det oftare och oftare. Förmodligen hänger de ihop och hon kände att det var mindre energi och minre mjölk helt enkelt. Vi introducerade ersättning från tetrapack först och det gick hur bra som helst, men när vi skulle övergå till pulver som blandas så gick det verkligen inte. Fast det är samma innehåll. Men vi körde på tetra en vecka ungefär och lät henne välja sig vid den och sen gick pulverblandningen lika bra. Nu har vi hunnit introducera gröt och lite vanlig mat också. En vanlig dag kan se ut såhär:
 
8.00 vakna och äta en portion gröt och vatten
10.00 sova
12.00 220ml ersättning
12.30 sova
16.00 "vanlig mat" typ kokt mosad potatis/morot/päron och vatten
18.00 220ml ersättning
20.00 100ml ersättning och sova för natten
 
Sen sover hon hela natten. Ja, det har hon gjort varje natt utom 2 sen hon kom till världen typ. Hon är helt fantastisk. Att lära henne att äta gröt var dock inte det lättaste då allt bara spottades ut men nu går det bra. Hon har inte heller reagerat dåligt på något hon ätit. Det är så himla skönt. Hon äter också majskrokar och rån. Himla kladdigt men roligt!
 
En minder rolig sak var att 8 Oktober kom mensen tillbaka. Den är inte saknad men himla naturlig och välkommen på ett annat sätt. Jag har vi haft en så sjuk mensvärk före hon kom, specieltl det året jag inte åt p-piller. Det har varit så illa att jag spytt trots starka smärkstillande piller. Men faktiskt har det varit bättre nu (knack, knack ta i trä) om jag ligger steget före med smärtstillande. Naproxen tror jag det heter. Tiptop!
 
Så livet är naturligt och min kropp är nog helt återställd nu. Jag sprang för första gången på gymmet idag. Så häftigt. 5km. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - kvinnokroppen är fantastisk!
 
Kram på er!
 
Kände mig lite smidigare på gymmet idag, här i v38..