Halvledig

Att plugga på universitetet är ju tvetydigt. Alltså det faktum att jag kan styra mina dagar (oftast) precis som jag vill är ju underbart, men att de dagar som jag väljer att vara ledig så följer det dåliga samvetet efter. "jag borde plugga, hon sover ju". Igår tog jag ledigt då vi gjorde klart grupparbetet i måndags inför morgondagens lilla redovisning. Jag, Junie och Casper tog en lång lunchpromenad och hon somnade som en stock, och sov en timme på uteplatsen efteråt också, det har typ aldrig hänt förut då hon brukar vakna när vagnen stannar. Men då, eftersom att jag var ledig, hann jag storstäda lägenheten den timmen, istället för att plugga. Jag blundade för det dåliga samvetet och blickar framåt - för idag är mitt mål att öva redovisning så att jag känner mig redo för imorgon. Den är dessutom inte förrän 15 så jag har egentligen morgondagen också.

Som sagt, styra sina dagar är fantastisk, bara man blir vän med det dåliga samvetet och gör det man ska ändå. Det gör jag. Hej gott samvete!

Trevlig onsdag på er, kram! ☔ 😊