ETT HOPP OCH EN GROP
Igår natt sov hon bättre. Alltså sådär att varje gång hon vaknade somnade hon om lätt. Så jädra skönt och jag kände mig lite tillbaka på banan igår. Fick dessutom egentid på maxi en timme och storhandlade och J sövde henne. Superhärligt att komma hem till det!
Sen vaknade hon halv 12. GALEN. Hostar som en gammal rök-gubbe och har så mycket snor att hon inte kan andas mellan kus-petningarna. Alltså omg. Hon skrek mellan halv 12-02. Med någon lite paus då jag distraherade med babblarna och lek. Jag brukar aldrig leka, tända lampan eller så nattetid men alltså det fanns inget hopp. Försökte söva i vagnen men NEJ. Gjorde gröt och fick i trots skriken. Sen gungade jag henne i famnen för allt jag var värd - och hon somnade. Då skulle jag somna och lyckas slappna av, jo tillslut så. Skönt.
Sen vid 5 började resan om igen, men då tog J över. Tror det var lite samma reportoar för honom, och hon somnade om vid 7 tror jag. Jag somnade så vet inte riktigt. 
 
Note to self:
-Köp proppar till öronen för dem som ska sova, annars är avlastning och byte helt omöjligt
-Vi har det fantastiskt som kan hjälpas åt, jag vet
-Jag ska inte klaga för att hon sov bättre igår
 
Men alltså det är så otroligt skönt att skriva av sig om det som FÖR MIG känns jobbigt. Jag är så otroligt medveten om att ni där ute har det värre, men detta är min situation.
Det är lite så att om du inte vill läsa - läs inte.
 
Idag ska Junies farmor komma hit efter lunch ochj jag ska en sväng till skolan. Ha en fin lillelördag! Kram
#1 - Anonym

Fungerar inte välling att ge på natten? samma innehåll och näring som gröt, men enklare för alla inblandade att ge välling mitt i natten än gröt? :)

Svar: Vi köpte välling igår och, ta i trä, inatt var en bra natt... Håller tummarna 👍
Sandra Sjöstedt