5 månader
Idag är Junie 5 månader!
Det känns helt galet, man säger ju det varje gång men alltså SÅ fort tiden går! 
 
Junie sover fortsättningsvid problemfritt på nätterna och har faktiskt även börjat sova bra och längre stunder om dagarna. Då blir man ju så otroligt effektiv! Jag hinner ju hur mycket som helst.
 
Skolan för mig och jobbeet för J har gått väldigt smidigt. Några dagar har vi fått ta in hjälp från framförallt Junies farmor och mormor men också hennes morfar. Det har gått väldigt bra och är nyttigt för både henne och oss tror jag. Hon blir mer van andra människor och trygg hos fler än oss och vi får lära oss att lämna bort henne, vilket också känns viktigt. Första dagarna var det ju hemskt och jag kunde inte fokusera i skolan utan tänkte bara på hur det gick hemma. Men nu känns det bra och jag mår bra att vara borta och längta efter henne också!
 
Amningen är slut för vår del! 1 oktober ammade vi sista gången och någon dag innan så sinade det i brösten och Junie ville inte heller ha dom (kanske för att det var dåligt med mat..) men att ge flaskan går super. Vi började med ersättning i tetrapack några dagar och lät hennes mage vänja sig vid det som är rätt blandat men senare och nu kör vi på pulverersättning. Det går så bra och är väldigt smidigt när man vant sig. En termos med vatten i bra temperatur (hon bryr sig inte om den är varm, utan kall går lika bra) och små burkar med rätt mängd pulver bara. Sen har vi alltid tetra hemma också och i skötväskan om det krisar.
 
Jag har inte tagit bilder på mig själv längre utan tycker det ser ut som förra månaden. Det är så platt det kan bli (har aldrig upplevt en slank och platt mage ändå) och jag har samma vikt fortfarande som före graviditeten. Jag är återställd nu tror jag man kan säga, till synes iallafall. Löpning och sånt ska jag nog avvakta med några månader till. Helt okej med det.
 
 
BVC 5 månader var läkarundersökning och sprutor. Det gick jättebra och hon skrek bara när hon fick dom och var lite gnällig någon timme på kvällen men annars inget.
Vikt: 
Längd: