I GRUNDEN GENUINT LYCKLIG
Jag fick en sån enormt fin respons på mitt inlägg om att inte få känna och så många som jag inte förväntade mig som hörde av sig och som kände igen sig. Jag fick också samtal från oroliga som undrade hur jag mådde och jag måste ju poängtera att i grund och botten är jag verkligen genuint lycklig och nöjd med mitt liv. Sen är det bara så som förälder att allt blir upp och ner. Ibland kan man lätt hantera det och ibland sover man så lite att man lixom inte kan förmå att vara sig själv på bästa sätt. Sen blir det bättre igen. Jag skulle för inget i världen vilja ha mitt gamla liv tillbaka på riktigt utan att få sakna är nyttigt. J skulle inte heller vilja ha det gamla tillbaka tror jag, för då tjatade jag om bebis hela tiden. (Tji fick jag)
När vi har barnvakt är det ju alltid lika roligt att få tillbaka henne. Det är klart, ibland känner jag att hon kunde fått vara där en timme till eller som jag nämnde igår att jag ser fram emot att få sova utan henne. Grunden till det är ju att jag vet att hon har det bra, vi får ladda batterierna och framförallt att vi får tillbaka henne sen. Jag vill inte byta ut henne. Jag är så fruktansvärt förälskad i henne på ett sätt som inte går att beskriva. Ni som vet ni vet. En hatkärlek på ett helt rosa-fluffigt-sätt. Hon kan ju göra vad som vill för vi kommer att förlåta henne. Vi kommer bråka nåt enormt när hon blir äldre då både jag och J har lätt för att bli arga snabbt, men sen förlåter vi också. Och kramas. Det är viktigt. Berätta att man älskar varandra. Men att bråka lite anses nyttigt. Bara man kan säga förlåt sen. Det är superviktigt.
 
Till alla nya som hittade hit igår - välkomna.
Ibland dröjer det någon vecka mellan uppdateringarna och ibland känner jag att jag måste få skriva av mig och delar med mig av något djupt. Ibland blir det en tråkig uppdatering. För dig som kanske är gravid så dokumenterade jag varje vecka både på bild och i text om du vill bläddra tillbaka och jämföra (fast man ska inte jämföra säger dom, men ja..) eller läsa hur jag hade det.
 
 
Tack igen för fin respons ♥
Kram!