UMEHEM
Jag har en himla rolig grej att berätta för er som inte följer mig på instagram (ni vet ju redan om det) och det är att jag i veckan roddar instagramkontot umehem! Där är det en person från Umeå som varje vecka styr kontot och får lägga upp bilder på sitt hem för att inspirera andra. Det känns så himla roligt. Jag brinner ju för inredning och får ofta höra från J att jag har ett lite för dyrt intresse men ja.. Det ÄR ju ett intresse! Nåväl.. Den diskussionen får vi fortsätta med hemma 😉
 
I mitt första inlägg så visade jag upp en sommarmys-stylad (ordet?) uteplats. Det blev så himla fint med lite piff och Junie, som precis upptäckt allt skräp som finns mellan stenplattorna, var nöjd att krypa runt medan jag höll på och greja. Jag tänker att jag skriver ett inlägg per dag där jag visar bilderna här och skriver lite mer! Så här kommer dagens uteplats och lixom en överblick över vår så kallade: sommarentré!
 
 
 
 
 
 
Denhär vägen tar alla vi känner på sommaren. Det är så mysigt att antingen bara höra en röst genom den öppna balkongdörren eller en välbekant knackning på rutan. Älskar när folk kommer förbi spontant.
Ett problem som uppstått sen lillan lärde sig att ta sig framåt är att gallrena som vi haft för öppningen för att inte Casper ska smita rivs ikull av små, nyfikna, knubbiga händer. Jag tror det kan bli bra med en barngrind där, lätt att öppna och säker för både barn och hund.
 
Möblerna köpte vi begagnade från en granne 4 våningar upp som skulle flytta. Kabeltrumman fick jag av våra BFFs när jag fyllde år för något år sedan och fåtöljen köptes beg i Skellefteå. Filten är en gammal från lagerhouse och kuddarna från HM home. Älskar senapsgult! Dom bor normalt inne i soffan men får flytta ut vid sol och ute-soff-häng. Vi spenderar mycket tid här, speciellt innan vi fick barn skulle jag säga. Förra sommaren var det en spädis som inte fick vara i solen och i år har hon inte kunnat krypa=sitta inne bland leksakerna. Nu börjar vi ta oss ut och jag älskar't! 
 
Kuriosa: Vattnet gick precis i hörnet av soffan 18.10 den 20 maj 2017 och ca 8h senare var Junie född 😍
 
Vi ses imorgon! Kram /S
#1 - Sandra

Ser väldigt fint och mysigt ut! :)

Svar: Tack ☺️ ☀
Sandra Sjöstedt