Vecka Trettiosju
 
Vecka 37 inleddes igår med en dag med sammandragningar. Alltså inte jobbiggt eller ont men de första som jag känt, tror jag. Vi hade en riktigt softardag och det känns som att man känner efter mer när man inte gör nånting. Idag började vi med en 2km prommis imorse och sen putsade jag fönsterna medan J tog en löprunda och sen städade vi hela lägenheten och dammade av soffan och allt. Inga problem (förutom lite stön och stånk, hehe) och det enda som känns är lite extra vätska i fötterna ikväll. Men att hålla igång funkar verkligen bra för min graviditet. J nämner ofta att jag har så mycket energi och det har jag verkligen. Mer är vanligt och absolut mer är honom, hehe. Visserligen är hans vardag fylld av jobb och andra måsten medan min går att styra efter behov. Jag älskar det.
 
Annars har jag som sagt lite sammandragningar, sover så bra jag kan (tror jag), och lever på som vanligt. Vi var hos barnmorskan i fredags och där såg alla värden superbra ut (!) och jag fick sluta med mina järntabletter till och med. Vikten +13kg. Det känns endast i fötterna. Bra skor och vila ibland funkar super. Sparkarna i magen har ändrat karaktär och är mer som buffar. Men hon är väldigt nära att vara fixerad säger BM. Hon har legat neråt hela tiden typ, redan på ultraljudet ju. Säkert ett fint konhuvud som kommer ut snart. J tror att hon inte är så långt borta. Vi får se. Vi längtar ♥
 
Vecka 37:
 
 
 
 
 
Ha en fin vecka och hopas er valborg var härlig. Kram!