En vecka efter förlossningen
Då har det gått en vecka efter förlossningen och jag tänkte fortsätta visa hur magen drar ihop sig och läker också varje söndag. Det tar ju emot lite att visa framifrån, men, jag ska vara stolt och bristningarna är bevis på att min lilla dotter växt inuti min fina mage ♥
 
 
 
 
Det är ju fruktansvärt läcker denna fenomen alltså - kvinnokroppen!
På en vecka har min mage alltså gått från detta, till detta! 
 
 
 
Jag känner mig så återställd som man kan så kort tid efter förlossningen. Första dagarna gjorde det såklart ont att gå på toa, obehagligt (inte direkt ont) att röra sig med hjälp av magmusklerna och jag hade lite svårt att andas, alltså lungorna fick väl för mycket plats, haha. Det var svårt att ta djupa andetag och var mest bekvämt att gå som en krok. Att ställa sig upp från sittande, eller liggande för den delen, kändes som att hela underredet skulle bli kvar i stolen typ. Som tungt på något vis. Säkerligen på grund av all svullnad och andra fullt naturliga orsaker. På bara någon dag kändes allt detta bättre.
Jag gick på värktabletter 4 dagar, mest i förebyggande syfte för jag hade/har inte ont. Jag har slutat med dom nu som sagt och det känns bra. Fortfarande lite ovant att torka sig efter toabesök, men bättre varje gång. Det har inte gjort ont på länge men sådär konstigt, ovanligt och lite obehagligt.
Blödningen avtog också rätt snabbt, eller alltså minskade. Den störde mig inte efter bara kanske 4 dagar det också och är fullt hanterbar nu. Skönt!
Ryggen är väldigt lätt att trötta ut. En längre promenad, eller egentligen bara kortare de första dagarna gjorde mig supertrött och jag ville gå som en krok i sakta mak. Men det gick ju bra, J är van att gå sakta med mig. Hehe. Börjar kännas mycket bättre nu efter några dagar till dock!
 
Jag kom precis in från en solig, men blåsig, promenad och det känns så fint att kunna gå igen. Snart obegränsat, precis som förut! Jag är också så peppad på att komma i form så fort jag får börja träna igen, men tills dess - promenader.
 
Kram!