FRIYAY
Alltså, så pirrigt! Fredag, helg, sen NY!
Jag ska på AW (mammaledig är också ett jobb 😉) ikväll med min fina chef och bästis som också jobbar på samma ställe. Ska bli såå kul! Bubbel och middag sen får vi se var kvällen bär av. Imorgon ska J på partaj och då har jag stora rensardagen inför söndagens loppis. Oj vad jag ska sälja iväg massa saker och det ska resas i varje låda och skåp och ges plats för nya saker. Drömmer om så mycket och är så sugen på att byta ut min stilen här hemma, försöker bara bearbeta J med det.. hehe. Min ekonom. Det kommer ett inlägg senare idag om lite saker jag skulle vilja äga och drömmar inredningsmässigt.
 
Junie är inne i en riktigt bra sovperiod just nu. Man törs ju inte riktigt slappna av dock. Hon sover i stort sett hela nätter, ibland vaknar hon till men jag har fyllt hennes säng med nappar så hon kan hitta dom själv för det är det hon vill ha. Jag väntar alltid en stund när jag hör henne och oftast somnar hon om själv. Men annars är det en napp hon vill ha och sen somnar hon om. Inatt sov hon hela, från strax efter 20 igår och still going. Igår sov hon till 9 med ett uppvaknande.. Jag njuter. Så länge det varar för nu har jag lärt mig att allt går i perioder.. 
Dagtid är hon också världens goaste just nu. Glad och nöjd och nyfiken. Hon tycker om att leka själv korta perioder och det ger mig energi, när jag hinner göra något eller bara ta det lugnt en stund. Sen gillar hon att åka vagnen och gärna där det händer saker och där det finns något att kolla på. Dagar går lätt. Det är skönt att plugget är i en lugnare fas nu dock. Det blir svårare och svårare att få till stunder för det när hon är vaken mer och mer och kräver uppmärksamhet och närhet mycket. Det är mysigt när jag har tid. Skulle inte vilja göra om heltidsplugg-mammaledighet en gång till. Men SÅ värt det!
 
Nu ska jag måla naglarna ett varv och göra lite frulle innan hon vaknar.
 
Hoppas ni får en fin fredag!! Kram /S