ÅRET SOM GÅTT: 2017
2017 var det absolut mest händelserika året i mitt liv - hittills. Helt baserat på en händelse: Junies födelse. Inget annat jag gjort går ju att jämföra med varken en förlossning eller att livet förändrades efter det. Jag tänkte försöka summera det ändå, men mycket blir såklart mage och bebis. Hehe. 
Håll i er - det är ett långt inlägg. Men mest bilder. Ta en kopp te och njut!
 
Januari
Firade nyår med bästa vänner.
Kunde inte längre knäppa täckisarna.
Tidigt på året hade vi ultraljud för andra gången då man inte kunde se allt på första, dagen innen julafton. 
Tog många promenader i januarisol
 
 
 
 
 
Februari
Vi åkte till tavelsjö isbana och jag är värdelös på skrillor och dessutom gravid och rädd för att ramla men det var så mysigt och vi åkte i vår takt. 
4 februari hade vi tjejkväll på spat jag jobbar på och jag ansvarade för att ställa iordning och prata för tjejerna som var där. Vi gjorde en ansiktsrengöring med produkterna vi har tillsammans och det var såå kul! Läs liiite mer om den här!
Klippte av mig håret och blekte...
Åt middag med mamma och Annie på pinchos.
Fortsätte träna - på bilden i v27
Fixade med bebiskläder, säng, skötbord osv.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mars
Åkte igen till taveljö isbana. Denna gång med pappa och Julia&Harry. Vi hade med oss fika, och jag stavar, SÅ bra! Typ vinterns bästa dag, ja ni ser ju vädret..
Vi började föräldragrupp (ingen bild på det..)
Fortsätta ta gravidbilder - kolla gärna tillbaka på dom om du vill
Pluggade, promenerade
"Firade" påsk. J var i Milano och mamma&pappa fick husarrest och förbud att lämna Umeå om bebis skulle titta ut tidigare.. hehe. Och jag fick förbud mot att göra något så inget skulle starta. Vi åt påskmiddag på pinchos.
 
 
 
 
 
 
 
 
April
Pussade astfalten (traditionsenligt när den torkat)
Firade Tobbe 30år med överraskning på travet och middag i vår kvarterslokal
Fortsätte promenera - hade en runda på 2km som jag gick varje dag, trots eventuella gravidsmärtor.
Klev in i v36
Vi fick en fin babyshower ordnat för oss ♥ Läs mer här 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Maj
Packade BB-väskan
Tvättade alla bebiskläder
Hämtade hem vagnen
Firade 4 år tillsammans med J - middag på Harriets
Tränade vidare i v38
Fotade magen i fint kvällsljus
Klev in i v39
Jag födde barn. Junie kom till världen ♥
Familjerna kom på besök på BB
Jag blev firad på morsdag
2 dagar efter förlossningen gick jag från BB till skolan för en avslutande redovisningen - i nättrosor och "blöja". Det var den kortaste men längsta promenaden jag tagit. 
Vi fick massa bebisbesök - b.la av bästa vännerna såklart
Vi tog första bilturen - skjutsade Harry till skolan
Jag tog första duschen hemma som mamma och styrde in hela sängen i badrummet!
Casper lär känna sin nya familjemedlem
Firade att vi blivit föräldrar med bubblet som fanns i blöjtårtan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Juni
J var med i en tävling - dräpardygnet - och vi kollade på. Sov då också första natten utan honom
Vi fotade lilla familjen hos vår favoritfotograf Sanna Melander i Vindeln
Åkte till min brors stuga mellan hemavan/tärnaby och gick på fjället hela familjen
Gick promenader som osäker förälder - svettas hon? fryser?
Promenerade med full mundering plus lite till för att undvika mjölkstockning
Försökte testa på träning lite, kombinerat med amning
Junie tog sitt första bad - innan vi hade en balja
Spenderade massa dagar i vår stuga med familjen
och njöt av bebisbubblan där och hemma
Firade midsommar med bästisarna i deras stuga samt i våran
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Juli
Njöt av bebisbubblan på hemmaplan och i stugan
Pappa och J gick på styltor en fin dag i Granö
Åkte till norrbyskär på sommarens finaste dag med BFF
Åt middag på stan med våran Ronja
Jag badade enda gången denna sommar (rädd för mjölkstockning)
Tog med bebis och Ronja upp för tavelsjöberget
Vi började träna lite smått
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Augusti
Barnvagnspromenader
Sett första (av många) innebandymatchen
Mös med familjen
Åt middag på pinchos med mamma/mormor
Firade pappan på sin födelsedag
Spenderade 2 dygn hos min bror
Badade
Junie spenderade tid med sin extra-pappa Jesper
Tog kort till dopinbjudan
Firade Ronja på sin födelsedag
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
September
Fortsatta promenader i sensommarvärme och amning på det
Åkte torsdag-söndag till Stockholm med bästisarna då grabbarna sprang stockholm halvmaran, Tobbe fick det i 30 års present av oss
Myste hemma
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Oktober
Åkte tåg till Västerås/Sala för mitt kusinbarns dop, med mamma och pappa (Denna helgen var de sista dagarna jag ammade - sen slutade det komma mjölk och Junie ville från en dag till en annan inte ha bröstet)
Fortsatte myset hemmavid
Lunchade med pappan
Junie var med i skolan en dag - och gjorde succé
26 sov Junie första natten i eget rum och i princip sovit där sen dess, nu i spjälsäng dock
28 Hade vi dop, läs mer och se fler bilder Här!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
November
Fixade iordning mer i Junies rum
Och en myshörna i tvrummet
Hängde på gymmet - där hon alltid springer i gåstolen
Julpyntade hos min farmor
Min morfar kom på besök. Busmorfar
 
 
 
 
 
 
 
 
December
Jag gick på praktik i november och dessa två var hemma 6v tillsammans
Vi badade tills Junies fötter blev russin
Kusin med familj var på besök. Ellen 1v äldre än Junie
Fick ny soffa och fåtölj i tidigt julklapp
Junie firade sin första jul med hennes pappa var hemma magsjuk - innan vi andra åkte dit, men julafton var fin. Läs mer och se fler bilder Här!
Vi avslutade året med vänner i morbrors hus och bastade och åt gott
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Tack för ett fint 2017 alla inblandade ♥
 
Tryck gärna på hjärtat under inlägget om du gillar det.